woensdag 27 maart 2013

#Ding 8 Deel je visie met ons over Web 2.0 en sociale media

Nu ik allerlei dingen heb leren kennen zie ik wel mogelijkheden voor onze website.
Ik denk dat we deze kunnen opleuken met bv een youtube filmpje en dan een virtuele rondleiding geven of een uitleg "waar kan ik mijn boeken vinden". of een soort fotogalerie hierover.
Ik zie op onze website alleen een F van Facebook staan, zieli in zn ééntje.

Ook zie ik een mogelijkheid om een video (reclame dus) voor de boekendienst aan huis te maken waar iemand dit uitlegt incl. een kijkje met vrijwilliger bij een klant. Ook twitterberichten van leuke dingen, of juist dat een schrijver of schrijfster is overleden met daarbij diens bekendste boek.

Ook kunnen we reclame maken voor onze tijdschriften met evt. foto's. We hebben er zoveel!!

Je ziet wel termen op websites waar je eerst niet zo op lette. Pinterest zie ik nu ook bv bij de Hema staan en denk dan he dat is grappig even kijken!
De RSS hebben we gelukkig wel op de site.

3 opmerkingen:

  1. Ellen, zet je leuke ideeën (in het kort)op het formulier, dan komen we daar op het eind van de cursus op terug.
    Inmiddels is er een filmpje gemaakt over de producten van de bibliotheek Beemster.Door professionals ben benieuwd hoe dat eruit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen