zondag 19 mei 2013

#Ding 16 Curent curation

 Filteren wordt 1 van de belangrijkste vaardigheden die een mens zal moeten beheersen, al dan niet geholpen door slimme technieken en mensen die een voorselectie malken en dit  in een contect plaatsen. Dat laatste noemen we "content Curatie".
Dit lijkt me een lastige klus als dat je werk zou zijn op de bieb, wat gebruik ik en wat niet.
Paper-li is gelinkt aan je Facebook?Twitter. Onderwerpen die vvoor mij interessant zijn en personen die mij volgen worden automatisch op je Paper-li gezet. Je kunt zelf geen keuze maken.
Dit kan makkelijk zijn.


Scoop.it
Met Scoop it maak je heel eenvoudig en snel een digitale ‘krant’ rond een bepaald onderwerp. Door op een goede manier te ‘cureren’ ontstaat een magazine met een geheel eigen karakter waarin bestaande en hoogst actuele informatie gecombineerd kan worden. Je neemt een onderwerp, zoekt daar (automatisch via o.a. jouw eigen bronnen, Twitter, Youtube, Digg en Google News) dagelijks, wekelijks etc. relevante artikelen voor, en je voegt dat toe aan je reeds geselecteerde artikelen. Anderen kunnen zich vervolgens abonneren op jouw uitgave.
Ik heb dit niet uitgeprobeerd maar lijkt me wel handig.

2 opmerkingen:

  1. Wat een mogelijkheden zijn er allemaal. Lastig inderdaad om het juiste te kiezen. Scoop.it lijkt mij ook handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed filtreren, dan kun je overleven. Persoonlijk weet ik niet of Paper-li en al die andere nieuwerwetse dingen zinnig zijn. Eerst filteren en dan tig uitgaven lezen...
    Wanneer?? Of ben ik ouderwets. Mijn zoon kent deze uitgaven niet! wie loopt nu achter.

    BeantwoordenVerwijderen