maandag 29 april 2013

#Ding 14 Mobiel internet

Bieb app geïnstalleerd op mijn iPhone. Dit is een luister app, met gesproken boeken.Iedereen kan hier
naar luisteren, je hoeft geen lid te zijn.Het zijn oudere boeken. Eind 2013 komen er boeken voor alleen leden. Die kun je lenen voor 3 weken. Ik heb deze app gelijk verwijderd. Wel de app de bibliotheek gevonden,en niet voor alleen Brabantse leden. Je kunt gewoon Purmerend aanklikken. je kunt hier je gegevens ophalen, verlengen en catalogus bekijken.Als ik mijn boeken moet inleveren krijg ik een mail.
Dit is makkelijk en ga ik zeker gebruiken. Zeker ook makkelijk voor onze leners.
Ik weet dat er leners zijn die dit gebruiken.
QR-code. Deze app kun je installeren op je Smartphone en een QR-code mee scannen. Deze brengt je dan op een website of een artikel. Ze staan ook al in tijdschriften. Ikzelf gebruik het niet.
Op de bieb is er wel eens een spel mee gedaan waar kinderen aan mee konden doen.
Ze konden dan een telefoon lenen bij de balie en de codes hingen op bepaalde plekken in de bieb.
Het was een initiatief van Lilian.

3 opmerkingen:

  1. App de bibliotheek lijkt mij inderdaad heel handig! Klanten hoor je er best wel vaak over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk om te horen dat klanten het weten te waarderen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als leners vaak te laat inleveren, raad ik onze bibliotheekapp aan. Ik kijk ervan op dat sommige klanten de app wel kennen, maar niet weten dat ze een mail krijgen voordat de leentermijn verstreken is.

    BeantwoordenVerwijderen